mei 17

Besparen op je verhuizing

besparen op je verhuizing

Besparen op je verhuizing – Zo doe je dat!

We komen het nog steeds regelmatig tegen… mensen die in alle hectiek rondom het verhuizen in tijdnood zijn gekomen en er niet meer aan toekomen om hun spullen uit te zoeken. Het resultaat? Er gaan meer spullen mee naar het nieuwe huis dan nodig is. Niet heel erg zul je denken. Maar pas op! Dit is een echte instinker. Waarom? Nou omdat de kans groot is dat je er redelijk doorheen zit tegen de tijd dat alle spullen zijn overgebracht naar de nieuwe woning. En je er daarom écht niet op zit te wachten om ook nog je spullen uit te moeten zoeken en af te voeren. Misschien nog wel erger… dan ga je achteraf toch nog dingen weggooien en dan blijk je dus geld betaald te hebben om afval te laten verhuizen. Beginnen je tenen nu te krommen?! Die van ons ook. Het maakt ons niet uit wat we moeten verhuizen. Maar als je het ons op de man af vraagt, maken we het je – in tegenstelling tot de belastingdienst- graag makkelijker en niet duurder. In dit blog vertellen we je daarom hoe jij geld én tijd kunt besparen op je verhuizing!

 

Opruimen begint vóór de offerte afspraak.

Hoe kan onze adviseur tenslotte inschatten hoeveel spullen er verhuist gaan worden als je zelf nog niet weet wat er wél en wat er níet verhuist moet gaan worden?! Wanneer alle overtollige spullen voor het opstellen van de offerte al de deur uit zijn, weet je zeker dat je niet hoeft te betalen om rommel te laten verhuizen die later als nog weg gaat. En je hoeft het niet onnodig in- en weer uit te pakken. Scheelt ook nog eens tijd.

Wist je dat je nog meer geld en tijd kunt besparen door het vroegtijdig opruimen van je huis? Want wanneer je weken voor de verhuizing al je spullen hebt uitgezocht kun je:

  1. GRATIS je spullen laten storten én ophalen
    In veel gemeentes kun je op afspraak of op vastgezette tijden je grofvuil laten ophalen. Gratis en je hoeft het niet eens naar het recyclingperron te brengen. Dit scheelt je meerdere keren heen en weer rijden. En in het beste geval hoef je ook niet eens een busje te huren. Ideaal toch?! Je kunt jouw gemeente bereiken op telefoonnummer: 14 gevolgd door jouw netnummer. Maak daar enkele weken voorafgaand een ophaalafspraak. Plan dit ruim van te voren! Ook de gemeente heeft een druk schema én er is nog een voordeel dat we verderop in dit blog onthullen.
  2. GRATIS je spullen aan de kringloop doneren én op laten halen
    Kringloopbedrijven verdienen hun geld aan jouw overtollige spullen. Ze komen het dan ook met al het gemak gewoon bij je ophalen. In Almere zijn er verspreid over de stad verschillende kringloopwinkels, waaronder de Kringloper, Rataplan en Voedselloket Almere. Uiteraard moeten zij er hun geld mee verdienen. Dus kijk wel even of het nog een tweede leven verdient.

 

Geld verdienen aan je overtollige spullen

Je hebt al een afspraak gemaakt met de kringloopwinkel en/of gemeente. Aangezien je toch nog een aantal weken moet wachten voordat het opgehaald wordt, kun je net zo goed proberen om nog wat geld te verdienen aan je overtollige spullen. Besparen op je verhuizing krijgt zo een hele andere dimensie. Zet in de tussentijd de spullen waar je afscheid van wilt nemen op Marktplaats of zet ze bijvoorbeeld op Facebook. Is het niet op tijd verkocht? Geen nood… de gratis ophaalservice is tenslotte al geregeld!

 

Tijd voor actie

We hebben op een rij gezet hoe je geld en tijd kunt besparen op jouw verhuizing door op tijd op te ruimen en anderen het zware werk voor je te laten doen. Het uitzoeken kunnen we helaas niet voor je doen. Dus kom op! Je weet nu wat je te doen staat om te besparen op je verhuizing:

  1. Pak er een rol vuilniszakken bij en ga door je kasten, schuur en zolder heen
  2. Zet de spullen bij elkaar en houd ze apart
  3. Plan een afspraak in voor de verhuisofferte
  4. Maak een afspraak met de kringloopwinkel en/of het grofvuil
  5. Zet de overtollige spullen die nog verkoopbaar zijn op internet

 

Over de auteur

Hillebrand Verhuizingen & Transport is in 1992 door, Joop en Yvonne Hillebrand, opgericht in Almere na hun verhuizing naar deze jonge stad. Verhuizen staat in de top 3 van de meest stressvolle momenten in een mensenleven. Het is onze missie om de verhuizing van onze klanten rustig en overzichtelijk te laten verlopen, zodat zij terug kunnen kijken op een stressloze verhuizing.

4 Reacties

  1. Frederique van der Gracht
    2 april 2019 at 11:30 ·

    Interessant stukje! Ik hou jullie zeker in mijn achterhoofd!

    • Hillebrand Verhuizingen & Transport
      3 april 2019 at 10:36 ·

      Dank je wel Frederique. We hopen dat het je op weg heeft geholpen bij het voorbereiden van je verhuizing. Voor wanneer staat hij gepland?

  2. Hans Verdonk
    7 november 2019 at 12:29 ·

    Wij hebben al een aantal in een ruimte opgeslagen. Maar de andere spullen moeten nog en dat zijn grote spullen. Zoals wasmachine,droger,bed,tefel kasten die uit elkaar moeten,schuur.
    Ons huis staat momenteel te koop en er komen vrijdag en maandag al mensen om te kijken.
    Wij gaan daar kijken naar een huis in Dronten waar we ons willen settelen.
    Wat het gaat kosten hebben wij geen idee.
    Hans Verdonk

    • Hillebrand Verhuizingen & Transport
      8 november 2019 at 12:38 ·

      Goedemiddag meneer Verdonk,

      Bedankt voor uw reactie. Voor uw privacy hebben wij uw contactgegevens uit uw reactie verwijderd.
      Wij hebben die echter genoteerd, zodat een van ons vanmiddag telefonisch contact met u op kan nemen.